perjantai 12. lokakuuta 2012

13.8.2012 No turning back


                         

 V: Lähdetäänkö Kiinaan?

Minä: Päätä sinä.

V: No, lähdetäänkö?

Minä: Sano sinä!

V: Ei kun sinä?

Minä: No, lähdetään sitten, kai?

V: Laitanko nyt sen meilin, että lähdetään?

Minä: Jos haluat.

 
Että näinkin syvällinen keskustelu meillä käytiin, kun päätettiin tarttua meille tarjottuun mahdollisuuteen. Se siitä järkevästä päätöksenteosta sitten.. J Valmistelut aloitettiin jo tohinalla. Asunnon vuokrailmoitus on laitettu nettiin ja huomenna tulee jo ensimmäiset katsomaan meidän KOTIA! Apua.. Ville myös haki ison kasan pahvilaatikoita ja kuplamuovia ja minä peruin tarhapaikat, soittelin vakuutusyhtiöihin, Kelaan jnejnejne. Tytöillekin puhuttiin eilen nukkumaan mentäessä Kiinaan muuttamisesta. Kerroin tytöille, että ”Ajatelkaa miten kivaa, kun saadaan Kiinasta uusi hieno koti”. Ja Olivia vastasi siihen: ”Paha koti Kiinassa”. Kyllä se hieman pysäytti. Yritin siinä sitten sanoa, että ei se koti paha ole vaan hyvä ja hieno. Olivia tuumasi, että tämä koti on hyvä ja Kiinassa koti on paha. Voi raasua. En ajatellutkaan, että kaksivuotias kykenisi tuollaiseen ajatteluun. Aika usein varmaan aliarvioi näitä lapsia eikä ymmärrä, kuinka kehittynyttä ajattelu jo on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti